tisdag 22 november 2011

Var ska man börja...

Det var visst ett tag sen jag kikade in här. På några få dagar händer det så mycket!

I helgen lånade vi ut Vilmer till farmor och farfar några timmar. Han hängde i stallet, vilket han gillar skarpt! Själva fick vi massor gjort eftersom Agnes passade på att sova 3-4 timmar ute i vagnen (på balkongen). Niklas byggde vidare i badrummet och så städade vi hela huset. Så skönt! Tack farmor och farfar!!


Jag har äver insett att det är första advent på söndag! Det känns ju verkligen inte så, men har tvingat igång lite julshopping. I år ska det vara vitt här hemma så det blev till att hitta nya gardiner. Vita fina linnegardiner blev det. Hittade även roliga julgrans kulor man kan skriva på, när jag var på Granit. Funderar över belysningen också, det blir nog vita stjärnor. En tur till stinsen igen alltså... En annan ska jag tänkt på är om man verkligen kan ha kulor av glas när man har en trotsig och vild två-åring. Vet redan nu att granen kommer bli trakaserad :-)

Något mycket tråkigare är att farmor och farfars hund Donna fick somna in i går. Hon kommer vara saknad! Nu får hon springa i hund himmlen med Felix.



Under dessa dagar har även lill flisan hunnit bli 3 månader! Vi var på BVC för vägning mätning och vaccination. Hon väge 5010g och var 57 cm lång. En väldigt liten flicka, men hon följer sin egen kurva iaf. (När vilmer var 3 månader vägde han 6500g!) Och så var det dags för vaccinationen, ett stick i vardera lår, vilket hon INTE gillade! Tårarna sprutade och man hörde på henna att det gjorde ont. Inte ku,l men nödvändigt.

Har fått läna ett nytt objektiv av min bror
så nu ska jag fota lite mer, och bättre bilder.
Gärna på denna sötnos!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar