måndag 15 mars 2010

BVC och vaccination

Idag har jag och pyret varit på BVC för vaccination nr 2. En skön morgon promenad dit var tanken, men jag kom iväg alderles för sent. Väglaget var dessutom inte säkskillt lättjobbat. Vagnen guppade så pass att jag hann fundera på både åksjuka och hjärnskakning, men pyret brydde sig inte utan sov gott! Väl framme (lagom svettig efter språngmarch) med 2 minuter till godo så fungerade inte hissarna. Vi skulle till våning 2.... Tillslut så lämnade jag den dyra vagnen på bottenplan i ett rum jag hittade och höll tummarna för att den skulle stå kvar när vi var klara (det gjorde den!). Pyret vägdes, mättes och fick ett stick i vardera ben. 7620 gram väger han nu och har blivit 67,5 cm lång.

Sedan söl-gick vi hem och njöt av solen!


Kille med plåster på benen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar